آموزش جامع سئو با آخرین متد

آخرین متد های جامع سئو رو در این وبلاگ بخونید!

آموزش جامع سئو با آخرین متد

آخرین متد های جامع سئو رو در این وبلاگ بخونید!

سعی می کنم روش های خیلی خیلی کاربردی سئو و عملی رو بهتون یاد بدم

  • ۰
  • ۰

لینک های داخلی چیست؟

لینکهای داخلی لینکهایی هستند که در (هدف) همان دامنه ای را که دامنه در آن وجود دارد (منبع) نشان می دهند. به تعبیر غیرمستقیم ، یک پیوند داخلی است که به صفحه دیگری در همان وب سایت اشاره می کند.

نمونه کد
<a href="http://www.same-domain.com/ "title="Keyword متن "> متن کلمه کلیدی </a>
قالب بهینه
از کلمات کلیدی توصیفی در متن لنگر استفاده کنید که حس مبحث یا کلمات کلیدی را نشان می دهد که صفحه منبع سعی در هدفگذاری دارد.

لینک داخلی چیست؟

لینکهای داخلی لینکهایی هستند که از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه منتقل می شوند. آنها معمولاً در ناوبری اصلی استفاده می شوند.

این نوع لینکها به سه دلیل مفید هستند:

آنها به کاربران اجازه می دهند یک وب سایت را هدایت کنند.
آنها به ایجاد سلسله مراتب اطلاعات برای وب سایت داده شده کمک می کنند.
آنها به گسترش عدالت لینک (قدرت رتبه بندی) در وب سایت ها کمک می کنند.

SEO بهترین تمرین

لینکهای داخلی برای ایجاد معماری سایت و گسترش عدالت در لینکها مفید هستند (URL ها نیز ضروری هستند). به همین دلیل ، این بخش درمورد ساختن یک معماری سایت دوستانه SEO با پیوندهای داخلی است.

در صفحه شخصی ، موتورهای جستجو باید لیست کنند تا صفحات را در شاخصهای کلیدی کلمات کلیدی خود فهرست کنند. آنها همچنین برای یافتن تمام صفحات در یک وب سایت باید به ساختار لینکی قابل خلوص دسترسی داشته باشند - ساختاری که به عنکبوتها اجازه می دهد مسیرهای یک وب سایت را مرور کنند. صدها هزار سایت اشتباه پنهان یا دفن ناوبری پیوند اصلی خود را به روشهایی که موتورهای جستجو نمی توانند دسترسی پیدا کنند ، اشتباه اساسی می کنند. این مانع از توانایی آنها برای گرفتن صفحات در فهرست های موتورهای جستجو می شود. در زیر تصویری از چگونگی بروز این مشکل آورده شده است:

در مثال بالا ، عنکبوت رنگارنگ گوگل به صفحه "A" رسیده و لینک های داخلی صفحات "B" و "E." را مشاهده می کند. هرچند صفحات مهم C و D ممکن است برای سایت باشند ، عنکبوت راهی برای دستیابی به آنها - یا حتی نمی داند که آنها وجود داشته باشند - زیرا هیچ پیوندی مستقیم و خزنده به آن صفحات نشان نمی دهد. از نظر Google ، این صفحات اصولاً وجود ندارد - محتوای عالی ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی خوب و بازاریابی هوشمند ، در صورتی که عنکبوتها در وهله اول نتوانند به آن صفحات برسند ، به هیچ وجه تفاوت ندارند.

ساختار مطلوب یک وب سایت شبیه به هرم است (جایی که نقطه بزرگ در بالای صفحه اصلی است):

این ساختار دارای حداقل لینک های ممکن بین صفحه اصلی و هر صفحه مشخص است. این کمک کننده است زیرا این امکان را می دهد تا برابری لینک (قدرت رتبه بندی) در کل سایت جریان یابد ، بنابراین پتانسیل رتبه بندی برای هر صفحه را افزایش می دهد. این ساختار در بسیاری از وب سایت های با عملکرد بالا (مانند Amazon.com) به صورت دسته بندی و سیستم های فرعی متداول است.

اما چگونه این کار محقق می شود؟ بهترین راه برای انجام این کار با لینکهای داخلی و ساختارهای URL اضافی است. به عنوان مثال ، آنها از طریق صفحه به صفحه واقع در http: //www.example.com/mammals ... با متن لنگر "گربه ها" پیوند می زنند. در زیر قالب مربوط به یک لینک داخلی به درستی قالب بندی شده است. تصور کنید این لینک در دامنه jonwye.com است.

در تصویر بالا ، برچسب "a" نشانگر شروع یک لینک است. برچسب های لینک می توانند حاوی تصاویر ، متن یا اشیاء دیگر باشند که همگی یک منطقه "قابل کلیک" را در صفحه ایجاد می کنند که کاربران می توانند برای انتقال به صفحه دیگری درگیر شوند. این مفهوم اصلی اینترنت است: "لینکها". مکان ارجاع پیوند به مرورگر و موتورهای جستجو - مکان مربوطه را نشان می دهد. در این مثال ، URL http://www.jonwye.com ارجاع شده است. در مرحله بعد ، قسمت قابل مشاهده لینک برای بازدید کنندگان ، به نام "متن لنگر" در دنیای سئو ، صفحه ای را که لینک به آن اشاره دارد ، توصیف می کند. در این مثال ، صفحه مورد اشاره درباره کمربندهای سفارشی ساخته شده توسط مردی بنام Jon Wye است ، بنابراین در این لینک از متن لنگر "کمربندهای طراحی شده Jon Wye's" استفاده شده است. برچسب </a> پیوند را می بندد ، بنابراین عناصر بعداً در صفحه ، ویژگی پیوند را برای آنها ندارند.

این ابتدایی ترین قالب یک لینک است و برای موتورهای جستجو کاملاً قابل درک است. عنکبوتهای موتور جستجو می دانند که باید این لینک را به نمودار لینکی موتور وب اضافه کنند ، از آن برای محاسبه متغیرهای مستقل از پرس و جو (مانند MozRank) استفاده کنند و برای فهرست کردن مطالب صفحه مرجع ، آن را دنبال کنند.

در زیر دلایل متداول عدم دسترسی به صفحات وجود دارد و بنابراین ، ایندکس نمی شوند.

لینک ها در فرمهای لازم برای ارسال

فرم ها می توانند عناصر اساسی را به عنوان یک منوی کشویی یا عناصر پیچیده به عنوان یک نظرسنجی تمام عیار شامل شوند. در هر صورت ، عنکبوتهای جستجو سعی در ارسال "فرم" نمی کنند و بنابراین ، هرگونه محتوا یا لینکهایی که از طریق یک فرم قابل دستیابی باشند برای موتورها نامرئی است.

فقط از طریق جعبه های جستجو داخلی قابل دسترسی است
عنکبوتها هیچ تلاشی برای انجام جستجوها برای یافتن محتوا نخواهند کرد و بنابراین ، تخمین زده می شود که میلیون ها صفحه در پشت دیوارهای جعبه جستجو داخلی کاملاً غیرقابل دسترسی پنهان شده باشند.

لینکها در جاوا اسکریپت غیر قابل تجزیه

لینکهای ایجاد شده با استفاده از Javascript بسته به اجرای آنها ممکن است غیرقابل بازبینی یا از نظر وزن کم ارزش باشند. به همین دلیل ، توصیه می شود به جای پیوندهای مبتنی بر جاوا اسکریپت ، در هر صفحه ای که موتور جستجو دارای مراجعه به سایت باشد ، از پیوندهای استاندارد HTML استفاده شود.

لینکها در Flash ، Java یا سایر افزونه ها
هر لینک جاسازی شده در Flash ، اپلت های جاوا و سایر افزونه ها معمولاً در دسترس موتورهای جستجو نیست.

لینکها به صفحه هایی که توسط Meta Robots Tag یا Robots.txt مسدود شده اند ، اشاره می کنند
تگ Meta Robots و پرونده robots.txt هر دو به صاحب سایت اجازه می دهند دسترسی عنکبوت به یک صفحه را محدود کند.

لینک در صفحات دارای صدها یا هزاران لینک
موتورهای جستجوگر همه پیش از اینکه بتوانند جلوی عنکبوت صفحات اضافی مرتبط با صفحه اصلی را بگیرند ، حدود 150 لینک در صفحه دارند. این حد تا حدودی انعطاف پذیر است و به خصوص صفحات مهم ممکن است به بعد از 200 یا حتی 250 پیوند به دنبال داشته باشند ، اما در عمل معمولی ، عاقلانه است که تعداد پیوندهای مربوط به هر صفحه را به 150 محدود کنید یا خطر از دست رفتن توانایی داشتن صفحات اضافی را از دست دهید. .

لینک ها در قاب یا I-Frames
از نظر فنی ، لینکها در هر دو فریم و I-Frames قابل برگشت هستند ، اما هر دو موضوع ساختاری مربوط به موتورها را از نظر ساماندهی و موارد زیر ارائه می دهند. فقط کاربران پیشرفته با درک فنی خوبی در مورد چگونگی فهرست بندی موتورهای جستجو و پیگیری لینکها در فریم ، باید از این عناصر در ترکیب با لینک داخلی استفاده کنند.

با اجتناب از این مشکلات ، یک مدیر وب سایت می تواند لینکهای HTML پاک و پرزرق و برق داشته باشد که به عناصر عنکبوت امکان دسترسی آسان به صفحات محتوای خود را می دهد. پیوندها می توانند ویژگیهای اضافی برای آنها اعمال شوند ، اما موتورها تقریباً همه اینها را نادیده می گیرند ، به استثنای مهم برچسب rel = "nofollow".

آیا می خواهید نگاهی اجمالی به نمایه سازی سایت خود داشته باشید؟ برای اجرای یک خزیدن سایت از ابزاری مانند Moz Pro ، Link Explorer یا Screaming Frog استفاده کنید. سپس ، تعداد صفحاتی که خزیدن به تعداد صفحات ذکر شده هنگام اجرای یک سایت درج شده است را مقایسه کنید: در Google جستجو کنید.

Rel = "nofollow" با نحوی زیر قابل استفاده است:

<pre> <a href="/" rel="nofollow "> این لینک را دنبال نکنید </a> </pre>

در این مثال ، با افزودن ویژگی rel = "nofollow" به برچسب لینک ، مدیر وب به موتورهای جستجو می گوید که آنها نمی خواهند که این لینک به عنوان یک رأی گیری معمولی ، آب میوه ای تعبیر شود. Nofollow به عنوان روشی برای کمک به جلوگیری از اظهار نظر خودکار وبلاگ ، کتاب مهمان و پیوند تزریق پیوند به کار آمد ، اما با گذشت زمان به روشی برای گفتن موتورها برای تخفیف هر مقدار پیوندی که معمولاً منتقل می شود ، تغییر کرده است. پیوندهای برچسب خورده با nofollow توسط هرکدام از موتورها کمی متفاوت تفسیر می شوند.

به مطالعه ادامه دهید:

سئو خارجی چیست؟

  • ۹۹/۰۵/۲۶
  • حمید امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی